Äntligen en byggardag!
Hej alla!!
På grund av olika omständigheter, främst privata, har det i år varit lite fart i arbetet med Änge Raceway. Men lite har vi fått till och i dag hade vi en riktig arbetsdag på Änge.
Bilder säger mera än tusen ord så vi kör i gång:
Här är en bild av en nyreparerad tankningsanläggning/pit lane. Någon hade kört cykel och moped på den i vintras och förstört den något. Men nu är skadan fixat och matta är lagt på. Som ni ser är det väldigt grönt på området nu jämfört med i höstas. Det är faktiskt så att det är VÄLDIGT grönt även I banan... för att åtgärda det på ett effektivt sätt använder vi en jättelik gasbrännare. Som ni ser på nästa bild så syns det rätt så tydligt där vi använt den, men för att det inte skall vara nån tvivel så har vi använt den in kurvan till vänster närmast på bilden. Kurvan till höger har vi inte gjort än:
Sedan så ser ni på bilden ovan att vi håller på att bygga ut banan. För att ni skall få en uppfatning av hur den kommer att bli, titta på den här bilden:
Ingen bra ritning, den är gjord på plats på Änge för några veckor sedan :-) Men layouten syns ungefärligt åtminstone. Vi utökar rakans längd från 32 meter till ungefär lite drygt 52 :-) Banans totala längd ökar från ungefär 204 meter till nu någonstans över 300 meter. Det vill säga att nu har vi en "riktig" 1/8 slinga i tillägg till den riktigt stora 1/10 slingan vi hade innan. När vi ritade den nya slingan så tänkte vi hög fart :-) Och vi tror att vi kommer att lyckas med det när den nya slingan är klar!
Sedan har vi fått ner en enorm container som kommer att vara stommen i vår körställning. Den är nio meter lång, två och en halv meter hög och ungefär två och en halv meter bred. Den totala höjden uppe på golvet i körställningen kommer att hamna på ungefär två meter och 80 centimeter. Man kan riktigt bra översikt över hela banan därifrån kan jag säga :-)
I dag har vi påbörjat byggandet av körställningen också och så här ser den ut nu:
Slutligen måste jag visa upp två saker till som vi gjort. De två sakerna får plats på en bild och det vi gjort är att vi fått matta på lilla dubbelhoppet, och sedan har vi gjort ett till, tredje hopp precis efter dubbelhoppet. Så nu är det en skaplig kombination :-) Så här ser det ut:
Vi kommer framöver att riva ner den stora väggen till dubbelhoppet (minns ni vilket slit det var att få upp den i fjol höst, ajajajaj :-) Vi kommer istället att lämna vägger vid knölarna så att säga. Svårt att förklara men fortsätt att kika tillbaka hit till byggbloggen så skall jag visa er med en bild när det är klart.
Tack till alla som jobbade häcken av sig i dag, ni vet vem ni är :-)
Det behövs arbetskraft av alla möjliga sorter på Änge, så alla som vill hjälpa till är hjärtligt välkomna även i morgon söndag. Det kommer att vara gubbar på området från kl. 10:00.
På grund av olika omständigheter, främst privata, har det i år varit lite fart i arbetet med Änge Raceway. Men lite har vi fått till och i dag hade vi en riktig arbetsdag på Änge.
Bilder säger mera än tusen ord så vi kör i gång:
Här är en bild av en nyreparerad tankningsanläggning/pit lane. Någon hade kört cykel och moped på den i vintras och förstört den något. Men nu är skadan fixat och matta är lagt på. Som ni ser är det väldigt grönt på området nu jämfört med i höstas. Det är faktiskt så att det är VÄLDIGT grönt även I banan... för att åtgärda det på ett effektivt sätt använder vi en jättelik gasbrännare. Som ni ser på nästa bild så syns det rätt så tydligt där vi använt den, men för att det inte skall vara nån tvivel så har vi använt den in kurvan till vänster närmast på bilden. Kurvan till höger har vi inte gjort än:
Sedan så ser ni på bilden ovan att vi håller på att bygga ut banan. För att ni skall få en uppfatning av hur den kommer att bli, titta på den här bilden:
Ingen bra ritning, den är gjord på plats på Änge för några veckor sedan :-) Men layouten syns ungefärligt åtminstone. Vi utökar rakans längd från 32 meter till ungefär lite drygt 52 :-) Banans totala längd ökar från ungefär 204 meter till nu någonstans över 300 meter. Det vill säga att nu har vi en "riktig" 1/8 slinga i tillägg till den riktigt stora 1/10 slingan vi hade innan. När vi ritade den nya slingan så tänkte vi hög fart :-) Och vi tror att vi kommer att lyckas med det när den nya slingan är klar!
Sedan har vi fått ner en enorm container som kommer att vara stommen i vår körställning. Den är nio meter lång, två och en halv meter hög och ungefär två och en halv meter bred. Den totala höjden uppe på golvet i körställningen kommer att hamna på ungefär två meter och 80 centimeter. Man kan riktigt bra översikt över hela banan därifrån kan jag säga :-)
I dag har vi påbörjat byggandet av körställningen också och så här ser den ut nu:
Slutligen måste jag visa upp två saker till som vi gjort. De två sakerna får plats på en bild och det vi gjort är att vi fått matta på lilla dubbelhoppet, och sedan har vi gjort ett till, tredje hopp precis efter dubbelhoppet. Så nu är det en skaplig kombination :-) Så här ser det ut:
Vi kommer framöver att riva ner den stora väggen till dubbelhoppet (minns ni vilket slit det var att få upp den i fjol höst, ajajajaj :-) Vi kommer istället att lämna vägger vid knölarna så att säga. Svårt att förklara men fortsätt att kika tillbaka hit till byggbloggen så skall jag visa er med en bild när det är klart.
Tack till alla som jobbade häcken av sig i dag, ni vet vem ni är :-)
Det behövs arbetskraft av alla möjliga sorter på Änge, så alla som vill hjälpa till är hjärtligt välkomna även i morgon söndag. Det kommer att vara gubbar på området från kl. 10:00.
0 Comments:
Skicka en kommentar
<< Home